KPN Teletolk vijf jaar verlengd

De tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk zorgt ervoor dat slechthorenden, doven en mensen met een spraakbeperking kunnen bellen. Vandaag is bekend geworden dat KPN samen met Berengroep (bekend van Doof.nl) ook de komende vijf jaar deze dienst zal verzorgen.

De tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk maakt het mogelijk dat doven, slechthorenden en personen met een spraakbeperking kunnen telefoneren met (horende) personen of instanties via een tolk. Dankzij deze dienst hebben zij gelijkwaardige toegang tot telefonie. De telefoongesprekken worden vertaald vanuit het callcenter van Berengroep in Bilthoven. Berengroep verleent vanuit haar tolkcentrum verschillende hoogwaardige tolkdiensten, waaronder teletolken en tolken op afstand, uitgevoerd door gediplomeerde tolken Nederlandse Gebarentaal en schrijftolken.
Iedereen moet kunnen bellen.

Blij
De partners zijn verheugd dat zij ook de komende vijf jaar de uitvoer van de tekst- en beeldbemiddelingsdienst voor mensen met een auditieve en/of spraakbeperking mogen verzorgen. KPN is hoofdaannemer van de aanbesteding, Berengroep verzorgt de uitvoer van de dienstverlening en de Zweedse leverancier nWise levert de callcenter-software. De nieuwe aanbesteding loopt van 1 oktober 2018 tot en met 30 september 2023.
Vanaf 1 oktober 2018 zal KPN Teletolk ook ruimere openingstijden hebben. De tekstbemiddelingsdienst blijft 24 uur per dag bereikbaar. De openingstijden van de beeldbemiddelingsdienst worden verruimd. Vanaf oktober is de beeldbemiddelingsdienst zeven dagen per week geopend van 7.00 tot 20.00 uur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *